Člověk nejednou žasne nad starými vozy, jež nesou třeba označení veterány. Kolik jenom už je nejednou takovým vozidlům let a přesto díky svým majitelům vypadají pořád jako nová! A dokonce navzdory svému stáří doposud i jezdí.
Stejně tak člověk nejednou žasne i nad vozy jinými, rovněž starými, ovšem nikoliv veterány, nýbrž pouhými udržovanými ojetinami. Kolikrát si i tady řekne: „Proboha, jak tohle ještě vůbec může jezdit?“
Je to nejednou s podivem, ale i taková opravdu hodně stará auta jezdit mohou. A občas jsou dokonce navzdory své jednoduchosti i spolehlivější než automobily novějšího data.
Vysvětlení, proč tomu tak je, je prosté. Jejich majitelé se jednoduše starají a jejich vozítka se jim za to odvděčují tím, že drží pohromadě mnohem déle, než by si jeden dokázal dost možná i jenom představit. Údržba tu hraje nemalou, ne-li přímo rozhodující úlohu.
Má-li takové vozidlo dlouho vydržet, je třeba ho opečovávat, ba přímo hýčkat. Je třeba se starat, a to nejenom o jeho vnější stranu, již je vidět na první pohled, ale (a dost možná především) i o to, co je ukryto pod kapotou a co nezúčastněný pozorovatel nikdy neuvidí.
Abyste měli , je potřeba s ním jezdit na pravidelné kontroly a prohlídky. Je třeba ho svěřovat do rukou odborníků, kteří svému řemeslu rozumí, třeba i jenom pro ověření si toho, že je vše stále v nejlepším pořádku.
Aby si náš automobil vrněl blahem, je třeba mu mimo jiné oslazovat život i kvalitním motorovým olejem. Nejlépe motorovým olejem 5w-40, který vyhovuje jak automobilům osobním, tak i větším nákladním nebo dodávkám. Vždyť se ne nadarmo říká, že kdo maže, ten jede.
Tím správným olejem pak musí být logicky promazáno vše, co se v takovém motoru nebo v tom, co je na něj napojeno, tře. Lhostejno zda se jedná o velkou nebo malou součástku, zda se jedná o snadno dostupný díl nebo naopak něco, co není ve spleti všeho, co motor obsahuje, skoro ani vidět. Mazat je třeba vše, co se o něco tře a co by se zároveň mělo třít co nejméně, aby se to mechanicky neopotřebovalo.
Ovšem ani olej není pochopitelně vším. Zatímco by motor měl být důkladně namazaný… řidič by namazaný být rozhodně neměl. Protože v takovém případě mu jeho milované autíčko zřejmě zase až tak dlouho věrně sloužit nebude. A vozit ho bude jenom krátce, jen do chvíle, než se mu do cesty připlete dejme tomu nějaká ta škarpa, patník, strom,…