Které situace jsou v průběhu stěhování problematické, abychom je neopomíjeli?
Parkování stěhovacího vozu – může se vám stát, že na zajištění parkovacích míst pro stěhováky jednoduše zapomenete, čímž si výrazně zkomplikujete situaci. Nezapomínejte, že u každé žádosti o parkovací místo na městském odboru dopravy můžete čekat celý měsíc, než vám úředníci vyhoví.
Demontáž nábytku – rozmontovat a znovu smontovat nábytek se může zdát snadné. Platí to hlavně u malých věcí, jako jsou komody či konferenční stolky. Ale velké nábytkové sestavy si raději nechte rozebrat a smontovat stěhovací firmu, která je i pro tyto pracovní činnosti pojištěna.
Koberce – kdo se rozhodne přestěhovat svépomocí koberec, musí počítat s tím, že se pěkně nadře. Máme samozřejmě na mysli koberce v metráži, v čtyř nebo pětimetrové šíři, o délkách větších, než čtyři metry. Takový koberec bude velmi těžký a dá vám zabrat hlavně při vynášení po schodech, protože jej nesmíte přelomit, čímž by se mohla poškodit jeho vlákna. Stěhovací firmy to ví, a proto stěhují koberce do vyšších pater např. v paneláku ve svislé poloze.
Balicí materiál – někteří lidé mohou stále spoléhat na tradiční novinový papír a balit do něj porcelán, sklenice a další kuchyňské vybavení. Jednak je to nehygienické, protože tiskařská barva je toxická a ráda pouští, a pak je to poměrně riskantní vzhledem k tomu, že papír nemusí zabránit poškození křehkých předmětů. Vsaďte raději na docela obyčejnou bublinkovou fólii, do té zabalíte od maličkostí až po ty největší kusy nábytku. Pro velké spotřebiče a tedy i další větší předměty je však vhodnější velmi tenká tzv. flexi fólie.
Výběr termínu – kdy stěhováky oslovit? Nejlépe čtyři až šest týdnů předem, abyste si mohli bez problémů zadat vhodný termín a nemuseli v tomto směru jít cestou nepříjemného kompromisu. Dopředu bývají zamluvené hlavně víkendy, ale mnohdy je výhodnější poptávat cenu stěhování v Praze a jeho termín v pracovních dnech, nejlépe ve středu a ve čtvrtek.