Nákupy přes internet jsme si všichni tolik oblíbili. Plusem je, že nemusíme nikde čekat dlouhé fronty v obchodě, ušetříme spoustu času, nemusíme nikam chodit, stačí se posadit a jedním kliknutím najdeme všechno, co hledáme. Navíc sortiment na internetu je logicky větší a širší, vybereme si tak z daleko více stejných nebo podobných věcí. Snadno můžeme porovnat cenu zboží a vybrat si tak to nejlevnější. Dodání zboží je rychlé, platba kartou snadná a navíc nám ušetří poplatky za dobírku. Vrácení zboží, které nám nesedne, není problém a reklamace už také ne. Jenže všechno má kromě svých pozitiv, také určité negativa, na které je potřeba si dávat pozor. Nakupujte přes internet už jen bezpečně a držte se důležitých zásad, abyste se nikdy už nespálili.
· Obchodníka vybírejte pečlivě a raději objednávejte jen z ověřených a důvěryhodných stránek: neznámé stránky, které neuvádějí ani zákonem dané informace raději obcházejte velkým obloukem. Nejednou se stalo, že kupující poslal peníze na účet obchodníka předem za účelem ušetřit za poplatky za dobírku a zboží už se nikdy nedočkal. V mnoha případech je pak téměř nemožné vinu obchodníkovi dokázat a vaše peníze tak skončí neznámo kde. Skvělé je, že jedním kliknutím se na internetu můžete dočíst o zkušenostech ostatních a díky recenzím můžete být varováni. Pokud se vám líbí zboží na stránce, kterou neznáte nebo, která vám přijde podezřelá – raději zkuste hledat dál. Jistě najdete podobné věci i na spolehlivější stránce. Internet je plný všeho a tak se zbytečně neunáhlujte.
· Nebojte se odstoupit od smlouvy, zboží vrátit nebo ho reklamovat: nezapomínejte, že při nákupu přes internet máte všechna práva – stejná jako, když nakupujete v kamenném obchodě, navíc máte nárok na vrácení poštovného a balného v případě, že se rozhodnete v zákonné lhůtě, které je 14 dnů bez udání důvodu odstoupit od smlouvy. Obchodníci se často snaží využít nevědomosti zákazníků a vrátí tak jen částku za zakoupené a vrácené zboží – vy, ale máte nárok i na částku, kterou jste zaplatili za dodání. V případě reklamací platí přesně to, co v kamenných prodejnách. Jen pozor na to, že často obchodníci některá pravidla upravují a uvádějí je v reklamačním řádu. Což je v pořádku. Vy si ho hlavně musíte dopředu přečíst – ať víte, na čem jste.